Skóre budeme ukládat do globální proměnné a následně zobrazovat v textovém poli.
Nejprve musíme vytvořit globální proměnnou skore. V událestech je třeba kliknout vpravo na + Přidat … a vybrat Přidat globální proměnnou
Proměnná je typo číslo:
Nyní vytvoříme na ploše objekt Text, kde se bude proměnná zobrazovat:
U Textu můžeme zvětšit písmo, a nastavit hodnotu 0.
Nyní to nejdůležitější – funkce, která přičítá nebo odečítá skóre a aktualizuje hodnotu viditelného textu. Použijeme funkci, kterou pak voláme z různých míst našich her. Funkce bude mít vstupní parametr s hodnotou, o kterou chceme skóre změnit.
Obecně: ZmenSkore(x)
Příklady:
- ZmenSkore(1) : zvětší skóre o 1 bod
- ZmenSkore(50) : zvětší skóre o 50 bodů
- ZmenSkore(-1) : zmenší skóre o 1 bod
Funkci přidáme opět na listu událostí vpravo tlačítkem + Přidat …
Nyní přidáme parametr x
Do funkce poté v událostech přidáme akci (+ Přidat akci): Přičíst do proměnné
Do globální proměnné skore budeme přičítat hodnotu x:
Poté aktualizujeme zobrazený text na ploše s hodnotou aktuálního skóre. Přidáme akci, která u Text Skore nastaví text:
Výsledná funkce by měla vypadat takto:
Nyní už stačí funkci zavolat na místě, kde potřebujeme. V našem příkladu mužeme např. šipkou nahoru přičítat 10 a šipkou dolu odečítat 5. Na událost tedy přidáme akci Funkce:
Výsledný kód vypadá takto:
Pokud vše dobře funguje, skóre by se mělo na ploše zobrazovat a měnit: