Rubriky
HTML

HTML – Piškvorky 3 – pravidla

  1. Vedle souboru index.html vytvoř pravidla.html.
  2. Přidej do pravidel základní html strukturu a nalinkuj styly (<link rel="stylesheet" href="styly.css" />), které budou společné pro úvodní i tuto stránku.
  3. Vše si průběžně kontroluj v prohlížeči.
  4. Pro ušetření práce si můžeš následující texty zkopírovat.
  • Hra piškvorky je určena pro dva hráče.
  • Hraje se na hrací ploše 10×10, tvořené poli ve tvaru čtverce.
  • Na začátku si hráči rozdělí role. Jeden bude hrát za kolečka, druhý bude hrát za křížky.
  • Losem se určí, kdo bude začínat. V naší aplikaci to vylosujeme za vás.
  • Hráči se střídají v tazích.
  • Hráč, který je na tahu, umístí jeden ze svých symbolů na prázdné pole na hrací ploše. Tj. hráč hrající za křížky umístí křížek, hráč hrající za kolečka umístí kolečko.
  • Křížky a kolečka se umisťují dovnitř políček na hrací ploše.
  • Hráč, který umístí pět svých symbolů do jedné řady, vyhrává.
  • Výherní kombinací se rozumí pět symbolů ve směru vodorovném, svislém nebo šikmém. Mezi pěti symboly tvořícími výherní kombinaci nesmí být žádné prázdné pole ani pole obsazené soupeřovým symbolem.
  • Pokud hráči zaplní celou desku, aniž by někdo umístil pět svých symbolů do jedné řady, hra končí remízou.
  • Situace po třech tazích – na tahu je hráč s kolečky
  • Situace po čtyřech tazích
  • Výherní pozice hráče s kolečky
  • V této situaci nikdo nevyhrává. Pokud je na tahu hráč s kolečky, může přidat další kolečko do šikmé řady, kde už má 4 kolečka, a vyhraje.
  • Výherní pozice hráče s křížky
  • Ještě jedna výherní pozice hráče s kolečky